Recordaantal genomineerden Jan Schaeferprijs 2018

7 februari 2018
Maar liefst veertien vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties zijn genomineerd voor de Jan Schaeferprijs 2018; een absoluut record. Deze prijs van de Enschedese gemeenteraadsfractie van de Partij van de Arbeid wordt voor de  twintigste keer uitgereikt. Dat gebeurt op zaterdag 17 februari om 16.00 uur in speeltuin Kozakkenpark, G.J. van Heekstraat 14.

Jan Schaeferprijs

De Jan Schaeferprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een vrijwilliger of vrijwilligersorganisatie die een prima bijdrage levert aan de stad. En dat in de geest van Jan Schaefer die als staatssecretaris van volkshuisvesting ooit zei: “in geouwehoer kun je niet wonen”. Ofwel: in actie komen en wat goeds doen voor de samenleving.

Uitreiking

De Jan Schaeferprijs 2018 wordt uitgereikt door Roelof Bleker, dijkgraaf waterschap Rivierenland; oud wethouder en fractievoorzitter van de PvdA in Enschede. Hij heeft het initiatief genomen voor het instellen van de Jan Schaeferprijs.  De jury bestaat uit: Janke Smit, Wim Jansen Lorkeers en Bas Scholten.

Programma

Het programma van zaterdag 17 februari begint om 16.00 uur met de opening door Laurens van der Velde, voorzitter PvdA-fractie in de gemeenteraad van Enschede en eindigt omstreeks 17.30 uur.

Genomineerden

De veertien genomineerden voor de Jan Schaeferprijs 2018 zijn:
  1. 1Gulcan Ramaj-Sahin voor het organiseren van vele activiteiten voor jong en oude in de wijk Boswinkel.
  2. Stichting Twentse Wensambulance voor al haar fantastische werk voor ernstig zieke mensen.
  3. Petie Bout-Lugt voor al haar vrijwilligerswerk bij de PBO-commissie van TV Enschede FM
  4. Matthie Kroezen als voorzitter van de dorpsraad Lonneker en als zijn werkzaamheden voor het dorp Lonneker.
  5. De Onderwijs Sport Vereniging van Enschede voor het organiseren van tal van activiteiten voor gezond bewegen. Tevens voor de hulp van de renovatie van het Kozakkenpark.
  6. Wout Odding voor zijn werkzaamheden voor de Helmerhoek en zijn inzet voor de Truckersrun.
  7. Fred Geuvers voor al zijn vrijwilligerswerk voor de wijk Stroinkslanden. O.m. de werkgroep wijkbudgetten, buurtbus en jij-maakt-de-buurt.
  8. De Stadsherberg Enschede als inspirerende ontmoetingsplek in de donkere decembermaanden.
  9. René Beunders voor al zijn werkzaamheden voor de Stichting Sociaal hart Enschede.
  10. Daniëlle Hauptmeijer voor al haar vrijwilligerswerkzaamheden voor de wijk Helmerhoek.
  11. Daniëlle de Vries voor al haar werkzaamheden voor de wijk de Bothoven.
  12. Bewonersplatform Deppenbroek voor alle werkzaamheden voor de wijk Deppenbroek.
  13. Enschede Energie voor haar goede werk in het opzetten van de energiecoöperatie.
  14. Bennie Kamphuis voor al zijn jarenlange werk voor de bedrijfsbiljartsport en zijn 50-jarig vrijwilligerswerk voor de wijk Boswinkel.