Door op 19 april 2017

College van B&W tevreden over informatie voor Duitse foutparkeerders

Een parkeerboete in het buitenland. En dan? Voor buitenlanders zijn de regels en procedures in dat soort gevallen niet altijd even logisch. Ook niet voor Duitsers die in Nederland een bekeuring krijgen. Daarom stelden we vragen aan het College van B&W over de informatievoorziening. Die gaf aan tevreden te zijn over de informatievoorziening.

In andere landen zijn de procedures bij een bekeuring verschillend. Verschillend in wie er over gaat, hoe je moet betalen, et cetera. Dat zorgt voor veel onzekerheid. Als Enschede willen we gastvrij zijn voor onze buitenlandse bezoekers. Ieder weekend staat de stad vol met auto’s van onze Duitse gasten, genietend van een visje op de markt en of het doen van interessante inkopen bij winkels die ze aan de andere kant van de grens niet hebben. Dan is het wel zo gastvrij om de informatie goed op orde te hebben. Ook bij de minder leuke dingen als een parkeerboete.

Summier

De summiere informatievoorziening in het Duits was voor de PvdA reden om vragen te stellen. Is het College van B&W zelf wel tevreden? Kan het beter en gastvrijer? Om het belang van goede informatie in het Duits te onderstrepen stelden we de vragen in het Duits. Het College van B&W liet zich niet kennen, en antwoordde keurig in het Duits terug.

Lees hier de vragen en de antwoorden. Bij de beantwoording werd ook de informatie zoals de foutparkeerders ontvangen toegevoegd, lees ‘m hier. Beoordeel zelf of de informatie duidelijk genoeg is.