Door op 10 september 2015

Bewoners maken de buurt in Stadsveld

Op woensdag 9 september was ik bij de bijeenkomst van de wijkraad Stadsveld. Daar ging men met elkaar aan de slag om in kaart te brengen wat bewoners van Stadsveld belangrijk vinden voor hun wijk.

Voor de zomer is al een inventarisatie gemaakt van mogelijk onderwerpen. Die was nu geclusterd in 5 hoofdonderwerpen: veiligheid, sociale samenhang, schone leefomgeving, zorg en ondersteuning, en werk.

Aangegeven kon worden aan welke zaken bewoners vinden dat ze zelf iets kunnen doen, waar de gemeente iets aan moet doen of waarvoor een derde partij moet worden ingeschakeld. Natuurlijk zijn ook combinaties mogelijk. Circa 25 wijkbewoners gingen hiermee onder leiding van de wijkraad en het stadsdeelmanagement West aan de slag. De avond leidde tot een mooie opbrengst.

Op 19 september staat de wijkraad met een kraam op de braderie van Stadsveld. Daar kunnen wijkbewoners terecht met hun suggesties en ideeën. Op 23 september is er een afsluitende wijkraadsvergadering. Daar wil men komen tot een plan.

Graag roep ik alle wijkbewoners in Stadsveld op om hier actief aan deel te nemen. Met elkaar maak je je eigen buurt!