Voorjaarsbijeenkomst PvdA bij de Lonneker Molen

9 april 2022

Op zondag 3 april kwamen ruim 30 Enschedese PvdA leden door weer en wind naar de Lonneker Molen. Terwijl in Winterswijk het startschot klonk voor de schaatswedstrijd op natuurijs opende voorzitter Ben Kokkeler de bijeenkomst.

Hij gaf een kort jaaroverzicht 2021 en een vooruitblik op 2022 en riep allen op om er een actief jaar van te maken. Het bestuur gaat, nu we eindelijk weer op normale manier bij elkaar kunnen komen, weer thematische bijeenkomsten organiseren rond de kernthema’s uit ons verkiezingsprogramma. We hopen dat die bijeenkomsten door veel van onze leden zullen worden bijgewoond, en dat er discussies worden gevoerd die onze fractieleden in hun werk kunnen steunen.

Naast de centrale thema’s wonen, werk en inkomen, veiligheid en leefbaarheid is een open en rijke culturele omgeving een belangrijk thema. Daarom is deze voorjaarsbijeenkomst in Lonneker georganiseerd. Een van de oudste dorpen van Twente, met als icoon de Lonneker Molen.

Vervolgens was er het ‘officiële deel’ van de bijeenkomst. Ben en Henry Workel dankten de leden van de vorige fractie en de wethouder voor hun inzet in de afgelopen jaren. We hebben mede dankzij hen een goed verkiezingsresultaat behaald. De verkiezingen hebben ons helaas niet meer zetels gebracht, maar wel een groter aantal stemmen. We zijn op de weg terug.

En daarna verwelkomden ze de leden van onze nieuwe fractie. We wensen hen enorm veel succes!