Uitreiking Jan Schaeferprijs 2021

26 februari 2022

Maar liefst negen vrijwilligers(organisaties) zijn genomineerd voor de Jan Schaeferprijs 2021. De prijs van de gemeenteraadsfractie van de PvdA wordt voor de 23ste keer uitgereikt. Dat gebeurt op 5 maart van 15.00 tot ongeveer 16.30 uur in het Paradijs, Nicolaas Beetstraat 48.

Jan Schaeferprijs

De Jan Schaeferprijs 2022 – PvdA afdeling Enschede wordt jaarlijks uitgereikt aan een vrijwilliger of vrijwilligersorganisatie die een mooie bijdrage levert aan de stad. En dat in de geest van Jan Schaefer die als staatssecretaris van volkshuisvesting ooit zei: “in gelul kun je niet wonen”. Ofwel: in actie komen en wat goeds doen voor de samenleving.

Uitreiking

De Jan Schaeferprijs 2022 wordt uitgereikt door Nicolas Mansfield, voorheen directeur en artistiek leider bij de Nederlandse Reisopera. In 2017 ontving Nicolas de eerste Rode Vuist: een onderscheiding voor personen of organisaties die zich op een bijzondere manier inzetten voor een sociaal en mooi Overijssel.  De jury bestaat uit: Raymon Haveman, Robin Sligman en Debbie Bruijs.

De genomineerden

De negen genomineerden voor de Jan Schaeferprijs 2022 zijn:

• Evelien van Hattum; Stop Armoede 053
  • Tuinwerkgroep Pathmos Oase; Ben Engelbertink en Henk Thuss
  • Martijn de Lange; Stichting Zuidwester
  • Agnes van Baal; Wijkraad Wesselerbrink
  • Pierre Ruijter; houdt het Ribbelt schoon
  • Wilma Escobosa Bosman Van Leeuwen; voorzitster speeltuin Varvik
  • Cemal Dogan; Wijkwacht, Helmerhoek Schoon, Zuidwijken Maatjes, Buurtpreventie app, lid Wijkplatform
  • Chantal en Ron Keizer; al 20 jaar voor een veilig leefklimaat op de Velve, goed in contact met jongeren
  • Wim Elfering, voorzitter muziekvereniging Wilhelmina Glanerbrug

Tot slot