Door op 10 september 2014

PvdA en SPD halen contacten aan tijdens Sommerfest

Op zaterdag 6 september organiseerde de SPD Ochtrup een Sommerfest bij de Dreiländersee. Fractievoorzitter Laurens van der Velde en ik waren hierbij uitgenodigd.

Het was voor ons een prima gelegenheid om de contacten met onze oosterburen aan te halen en nader kennis te maken. Naast de afdeling Ochtrup waren er ook mensen van de gemeenteraadsfracties en afdelingsbesturen van Gronau en Bad Bentheim aanwezig.

Bij de afgelopen Europese verkiezingen in mei hebben we al goed samengewerkt met de Gronause SPD en een gezamenlijke campagnedag georganiseerd. Er blijkt zowel bij de SPD als bij ons behoefte aan nauwere samenwerking. Niet alleen bij verkiezingscampagnes, maar ook als het gaat om grensoverstijgende zaken. Denk aan onderwerpen als luchthaven en werkgelegenheid. Laurens en ik hebben de gastvrije ontvangst heel erg gewaardeerd en we zijn voornemens om de contacten in de toekomst verder uit te bouwen.