Door op 28 juli 2016

Ombudsteam start op 6 september met spreekuur

Op dinsdag 6 september start het PvdA ombudsteam met een spreekuur. Dit wordt gehouden in speeltuin Velve-Lindenhof, Van Leeuwenhoekstraat 215, op de eerste en derde dinsdag van de maand van 10.30 tot 11.30 uur.

Heel vaak horen wij dat inwoners van onze stad aan lopen tegen wetten en regels die ze niet kunnen volgen. De gemeente met haar sociale voorzieningen, de woningbouwcorporaties, de belastingdienst, justitie en politie, allemaal bedenken ze dingen en gaan ze er van uit dat mensen die wel zullen begrijpen.

Vaak wordt informatie dan ook nog via de computer per mail gestuurd en men moet zich er maar mee redden. Zeker bij de Bijstand of de Wet Maatschappelijke Ondersteuning WMO (van de thuishulp en dat soort dingen) moet je bijna gestudeerd hebben om alles te kunnen volgen.

Het komt nog wel eens voor dat mensen fouten maken en dan ‘gestraft’ worden. Of dat ze geen hulp krijgen terwijl ze er wel voor in aanmerking komen. Dat betekent bellen of naar een loket. Mensen die zichzelf niet zo goed kunnen redden, worden daar wel eens moedeloos van, boos of verdrietig.

Een aantal goed ingevoerde mensen van de PvdA wil zo nodig helpen. Vragen helpen beantwoorden, brieven schrijven of vertellen hoe het moet.
Oud-wethouder Dick Buursink en andere leden van het ombudsteam Enschede zijn tijdens het spreekuur aanwezig om te ondersteunen. Het is service naar onze inwoners en het advies kost u niets. We houden spreekuur in speeltuin Velve-Lindenhof op de eerste en derde dinsdag van de maand van 10.30 tot 11.30 uur. We starten op dinsdag 6 september.

In elk geval is er ook koffie en een luisterend oor, dus bent u gewoon altijd welkom.

Klik hier voor meer informatie over het ombudsteam.