20 november 2014

Manifest stapeling bezuinigingen naar Tweede Kamerfractie gestuurd

Door Rianne Bruijs

Het PvdA ombudsteam Enschede heeft zorgen over de toenemende financiële problemen bij een steeds groter wordende groep burgers. De problemen worden veroorzaakt door het landelijke politieke beleid dat compleet in de greep van een ontembare bezuinigingsdrift lijkt.

Het ombudsteam wil dat de Tweede Kamerfractie van de PvdA de stapeling van maatregelen en de effecten daarvan voor de meest kwetsbare groepen in beeld brengt. Een oproep daartoe is vervat in een manifest dat het Ombudsteam op 29 oktober tijdens een ledenvergadering aanbood aan het bestuur van de PvdA afdeling Enschede.

Het bestuur zegde toe in overleg met andere Twentse afdelingen het stuk door te geleiden naar de Tweede Kamerfractie. Het manifest wordt inmiddels ondersteund door het PvdA ombudsteam Hengelo en de PvdA afdelingen Enschede, Hengelo en Almelo.

Op 17 november is het stuk met een begeleidende brief gestuurd naar de PvdA Tweede Kamerfractie en naar het partijbestuur van de PvdA.