Door op 24 september 2014

Lex Pauka wint Jan Schaeferprijs 2014

Lex Pauka, voorzitter van de wijkraad Horstlanden Veldkamp, heeft de Jan Schaeferprijs 2014 gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks door de PvdA-fractie uitgereikt aan een persoon of groep die als vrijwilliger een belangrijk initiatief heeft ontwikkeld voor de verbetering van zijn leefomgeving, straat, buurt of wijk van Enschede.

De prijs werd op zaterdag 20 september voor de achttiende keer uitgereikt. Unaniem was de jury, bestaande uit Niek Rengers, Janke Smit en Wim Jansen Lorkeers, van mening dat de Jan Schaeferprijs 2014 moest worden toegekend aan de persoon die “in zijn functie als voorzitter en aanjager, op een vernieuwende wijze de leefbaarheid van de woonomgeving en de sociale cohesie in de wijk zichtbaar heeft verbeterd. De variatie aan initiatieven en activiteiten, niet de wijkraad maar de bewoners centraal stellen, mag als voorbeeld dienen.”

Er waren acht kandidaten. Zij werden allemaal in het zonnetje en de bloemen gezet.

Het oordeel van de jury kunt u lezen in het Juryrapport Jan Schaeferprijs 2014. Foto’s van de uitreiking staan op Flickr. Meer informatie over de prijs kunt u vinden op info Jan Schaeferprijs.