Door op 31 oktober 2014

Ledenvergadering besprak koers afdeling en actuele politiek

Woensdag 29 oktober was er een algemene ledenvergadering van de PvdA Enschede. Op de agenda stonden onder andere de Routeplanner 2014-2018 voor de komende jaren en de begroting voor 2015.

De begroting werd aangenomen en over de routeplanner werd een tijdje inhoudelijk gediscussieerd. De routeplanner dient als leidraad voor het afdelingsbestuur bij het organiseren van activiteiten en de structuur binnen de afdeling. De opmerkingen vanuit de leden worden meegenomen in de definitieve versie van dit document.

Door het ombudsteam van onze afdeling werd een manifest aangeboden. Daarin staat een oproep aan de Tweede Kamerfractie van de PvdA om duidelijk in kaart te brengen wat de gevolgen van de verschillende maatregelen zijn voor de meest kwetsbare groepen in de samenleving. Het bestuur zal dit manifest voorleggen aan de andere grote Twentse afdelingen en het daarna aanbieden aan onze Tweede Kamerfractie.

Na de pauze lichtte de raadsfractie toe waar ze zich de afgelopen tijd mee bezig heeft gehouden. Gesproken werd over de mogelijkheid van een steunfractie of ondersteuning door werkgroepen of individuele leden uit de afdeling. Leden die een bepaalde expertise hebben, worden opgeroepen om deze door te geven aan de fractie of het bestuur, zodat de fractie mogelijk advies kan inwinnen als er een visie nodig is of als er vragen zijn over dit onderwerp.

In twee groepen werd daarna gediscussieerd over ‘Werk & Inkomen’ en over ‘WMO & Jeugdzorg’. De aanwezige raadsleden Arja ten Thije en Arjan Kampman konden uit deze discussies zaken meenemen voor de aanstaande debatten in de gemeenteraad. De discussies krijgen zeker nog een vervolg.