Door op 3 april 2017

Bijna 400 reacties op enquête zwembadvisie

De enquête die we vorige week hebben uitgezet voor de zwembadvisie heeft bijna 400 reacties opgeleverd. Nadat de gemeente Enschede er voor gekozen had de formulieren slechts bij de zwembaden neer te leggen, digitaliseerden wij het formulier en maakten ‘m toegankelijk voor een breed publiek.

Goede deelname

Bijna 400 mensen namen deel aan de enquête. Goed om te zien dat zoveel stadsgenoten nu toch hun mening kunnen geven terwijl dat eerst niet mogelijk was. De gemeente Enschede heeft het zich aangetrokken: twee dagen nadat wij de enquête online publiceerden, zetten zij ook het formulier op de website. De inlevertermijn werd verlengd met twee dagen. Helaas was ons signaal nodig: het was goed geweest als de gemeente zich had gerealiseerd dat de mening vragen over onze zwembaden veel inwoners raakt.

Resultaten

De resultaten van de enquête hebben we aangeleverd aan wethouder Jurgen van Houdt. Hij moet er voor zorgen dat ze goed worden betrokken bij het opstellen van de nieuwe zwembadvisie. Daar zullen we dus de komende tijd ook kritisch op zijn.

Tegen bezuinigingen op sport

Ondertussen blijven we strijden voor goede sportfaciliteiten in Enschede. Ook de zwembaden dus. De coalitie van D66, CDA, Burgerbelangen, VVD en ChristenUnie heeft deze periode een flinke bezuiniging op de sport doorgevoerd. Een onbegrijpelijke keuze, want sport is erg belangrijk voor onze stad. Voor beweging en voor sociale ontmoeting zijn onze sportvoorzieningen cruciaal. En dat mag best geld kosten.