Door op 5 april 2017

De blik vooruit!

De voor de PvdA dramatische uitslag van de Tweede Kamerverkiezing van 15 maart jl. dreunt nog na. Ook in Enschede waar we veel stemmen inleverden. Het landelijk bestuur komt met een evaluatie en er zal ongetwijfeld een flinke discussie gevoerd worden over de hamvraag: hoe heeft dit allemaal kunnen gebeuren?

De PvdA Enschede wil niet wachten op de landelijke evaluatie en gaat zelf alvast aan de slag. Daarvoor wordt een speciale bijeenkomst georganiseerd op woensdag 19 april in het NIVON-gebouw, Dotterbloemstraat 120. Deze begint om 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Gespreksleider is Duco Bannink.

Samen vooruit kijken

De avond bestaat uit 3 delen. Eerst is er plek voor het chagrijn, kunnen we uithuilen en onze wonden likken. Daarna volgt deel 2: de verkiezingsanalyse. Wat is er nu gebeurd met de PvdA en “onze” kiezers? Wat zijn de effecten voor Enschede? In het derde deel staat de vraag centraal: hoe nu verder? We hebben het dan over de betekenis van de verkiezingsuitslag voor de PvdA-organisatie landelijk en lokaal( intern). Wat doen we verder richting kiezers? Dat bekijken we inhoudelijk maar ook gericht op de komende gemeenteraadsverkiezing op 21 maart 2018 (extern: andere benadering kiezers?). In het derde deel van deze bijeenkomst discussiëren we eerst in groepjes en behandelen we daarna gezamenlijk de verbeterpunten voor de korte en langere termijn. Dat is de blik vooruit.

Deze PvdA-bijeenkomst wordt georganiseerd door: Rianne Bruijs, Duco Bannink, Arjan Kampman en René Tenkink.