Knallen in 2018

12 januari 2018

Voor de lokale politiek wordt 2018 een belangrijk jaar. Want, verkiezingen: het moment dat inwoners hun oordeel mogen uitspreken over het resultaat van de afgelopen jaren en waar het in de komende periode naar toe moet. Lokale politiek doet er toe. Veel beslissingen raken het dagelijks leven van veel inwoners. Daarom zijn die verkiezingen ook zo belangrijk.

Het gaat goed met de stad waar we zo trots op zijn en waar we ons dag na dag met hart en ziel voor inzetten. Het is het resultaat van decennialang voortvarend samenwerken aan verbetering en vernieuwing. De economische wind waait zodoende nu ook al aardig door de straten van Enschede, maar we moeten wel zorgen dat ook iedereen daarvan profiteert. Inzetten op kansengelijkheid en kijken waar we inwoners meer zekerheid kunnen bieden. Over hun werk, over hun woning en over hun buurt.

Aan de slag!

De komende maanden zullen in het teken staan van de campagne. En die kunnen we met vertrouwen tegemoet zien. We hebben een mooie lijst van steengoede kandidaat-raadsleden. Een divers gezelschap met mensen met allerlei verschillende achtergronden, expertises en ideeën voor de stad. Ook hebben we een stevig links verkiezingsprogramma, met goede ideeën en standpunten op bijvoorbeeld het gebied van wonen, werk, jeugdzorg en voorzieningen in wijken en buurten. Een ambitieus verhaal waarin helder verwoord staat welke kant het op moet met onze stad.

Hard gewerkt en blijven werken

Met dat verhaal bouwen we voort op de wijze waarop we ons in de afgelopen vier jaar hebben ingezet om een stukje (nog) mooier en leuker voor iedereen te maken. Zowel voor als achter de schermen hebben we hard gewerkt aan dossiers als leefbaarheid, werk, zorg en integratie. Soms met succes, soms slaagden we er niet in datgene dat we graag wilden voor elkaar te krijgen. We bleven er echter wel voor strijden. En dat zullen we ook in 2018 blijven doen.

Daarbij kunnen we niet zonder onze vrijwilligers. Een woord van dank gaat ook naar hen die voor onze partij mooie dingen doen. Het ombudsteam, het campagneteam, de werkgroepen en al die anderen die zich belangeloos inzetten voor de goede zaak.