Door op 14 augustus 2014

Antwoord van Barack Obama

Lisette Borkens woont in Enschede en is lid van de PvdA. Zij schreef een mail aan president Barack Obama, waarin zij waardering uitsprak voor zijn vastberadenheid om iets voor de wereld te betekenen. Ook dankte zij hem voor zijn inspanningen om de mensen te helpen die in Irak bedreigd worden door ISIS. En zij drukte hem op het hart terughoudend te zijn met het optreden rond de Oekraïne, zodat de spanningen daar niet escaleren.

Binnen een paar uur had zij antwoord. Een mail van The White House in Washington.

“Thank you for writing. I was touched by your kind words, and I appreciate your support for our shared values.
I believe we all have the power to make the world we seek. Our diversity and differences, when joined together by a common set of ideals, make us stronger. If we hold firm to our principles and back our beliefs with courage and resolve, then hope will overcome fear, and freedom will continue to triumph over tyranny—because that is what forever stirs in the human heart.
Again, thank you for your thoughtful message. I wish you all the best.

Sincerely,
Barack Obama”