Veiligheidsrisico’s lithiumbatterijen in de openbare ruimte

Door André Boersma op 6 november 2019

Een stad als Enschede is hard op weg om nieuwe hoogopgeleide mensen naar Enschede te halen
De stad bruist vol ambitie in nieuwe bouwprojecten de Kop van de Boulevard, het Janninkshof en de Spoorzone. Plannen die ook veel gepaard gaan met parkeerproblemen en dat lossen we op met ¾ ondergronds parkeren. Maar dat roept weer een ander probleem op.

De nieuwe generatie komt naar Enschede met elektrische auto’s of gaat over op elektrische auto in kader van duurzaamheid. Maar onlangs ging het mis met een auto in de showroom van een autobedrijf. In het holst van de nacht explodeerde een accu van een elektrische auto en verwoestte een compleet garagebedrijf.

Wat als dit gebeurt onder een woontoren op bijvoorbeeld de Kop van de Boulevard en andere bestaande parkeerkelders waar in de stad dan ook? Hoe laten we iedereen veilig elektrisch rijden én parkeren? En hoe leggen we dat uit aan de aspirant-kopers van onze projecten? Zijn risico-inschattingen gemaakt? Is bij de inschattingen ook rekening gehouden met ondergronds en overdekt parkeren naast buiten parkeren? Is er regelgeving? Kunnen wij regelgeving aanbrengen in bestemmingsplannen?

André Boersma

André Boersma

Ik ben Andre Boersma, geboren en getogen in Enschede. Ik ben 67 jaar oud, gehuwd en heb twee kinderen en vijf kleinkinderen. Ik ben de politiek in gegaan omdat ik vond dat de PvdA haar rode gezicht wel wat meer mocht tonen. En daar ga ik nog steeds voor. In mijn Enschede kan iedereen veilig

Meer over André Boersma