Door op 20 maart 2014

Teleurstellende uitslag na een grootse campagne

Vol enthousiasme zijn we rond de zomer begonnen met het maken van de eerste plannen voor de campagne voor de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Wat gaan we doen, waar gaan we naartoe, wat hebben we nodig, wie doet wat?

Langzaam ontstond er een vast campagneteam, met zo’n 15 vrijwilligers die keer op keer meededen en zorgden voor inhoudelijke discussies en gezelligheid. Vriendschappen zijn gesloten, kennis is gedeeld, nieuwe leden zijn aangeschoven.

Wat hebben we hard gewerkt! We zijn van deur naar deur onze kiezers in Enschede op gaan zoeken. We wisten dat het niet makkelijk ging worden, maar deze uitslag is niet wat we verwacht hadden.

Ik wil allereerst de campagneteam toppers ontzettend bedanken voor alle (vrije) tijd die ze erin hebben gestoken. Wat ben ik trots en dankbaar voor hun inzet en inbreng. Daarnaast zijn er ook veel vrijwilligers die meerdere keren hebben meegeholpen met canvassen, aanwezig waren bij marktkramen, flyers huis aan huis hebben bezorgd. Zonder jullie waren we nooit zover gekomen.

Hoe nu verder? We gaan vol goede moed door als permanent campagneteam. Ik hoop dat de gezelligheid en het enthousiasme van de afgelopen tijd voor iedereen een reden zijn om weer mee te doen en de straat op te gaan. Met frisse energie gaan we Enschede de komende 4 jaar laten zien wat de PvdA voor onze stad betekent!

Omdat vrijwilligerswerk vooral leuk moet zijn en blijven gaan campagneteam en vrijwilligers binnenkort samen iets drinken.

Er bij zijn is meemaken, tot snel!