Ruim 630 boeken!

20 mei 2021

Ruim 630 boeken voor achtste groepers. Een record! Vandaag gingen mensen van  de PvdA onder aanvoering van Deniz Dönmez bij zestien scholen langs om leerlingen van groep 8 blij te maken met het boek “Brief voor de Koning” van Tonke Dragt. Voor veel leerlingen hun eerste eigen boek. Deniz heeft, samen met zijn vrienden van het campagneteam, ruim 2300 euro ingezameld.

Deniz wil iedereen “daar onwijs voor bedanken.” Iedereen die gedoneerd heeft. Iedereen die zich heeft ingezet. Iedereen die haar of zijn betrokkenheid bij Enschede heeft laten zien. Eens temeer blijkt dat onze lokale PvdA niet alleen scherpe politiek bedrijft, maar ook dingen in beweging weet te zetten, voor het wel en wee van de stad.

Om de boeken bij de achtste groepers te brengen, organiseerden ze vandaag het “Enschedees Boekenbal on tour”. Ze gingen langs bij zestien basisscholen en het werd een feest. Het was al bijzonder dat zóveel boeken aan achtste groepers konden worden gegeven. En dat gevoel werd nog sterker toen bleek dat dit voor veel leerlingen hun eerste eigen boek was.

Leesplezier is ontzettend belangrijk en deze actie brengt leesplezier in 600 gezinnen.

Tot slot laten we Deniz nog een keer aan het woord: “Onze inzet op laaggeletterdheid blijft onverminderd groot. Een kwart van de vijftienjarigen kan niet goed genoeg lezen en schrijven. Goed kunnen lezen en schrijven is de basis om mee te kunnen doen, om te kunnen solliciteren, om je kinderen voor te lezen en de bijsluiter van medicijnen te begrijpen. Alledaagse dingen die essentieel zijn om mee te kunnen doen in de samenleving.”