Door op 4 december 2014

PvdA Enschede bezocht Europees Parlement

Tijdens onze campagne voor de Europese Verkiezingen hebben we met een nachtelijke plakactie de PvdA-prijs voor de leukste campagneactie gewonnen: een reis naar het Europees Parlement in Brussel. Dit bezoek heeft dinsdag 2 december eindelijk plaatsgevonden! Met een groep van 17 enthousiaste leden vertrokken we ’s ochtends om 8 uur richting Brussel.

Eerst was er een kort rondje door Enschede om her en der nog een paspoort op te halen. Daarna kon de reis beginnen.

Na een snelle maar goede lunch werden we om half 2 ontvangen door een medewerker van het Europees Parlement. Aldaar kregen we eerst een presentatie van een Nederlandse voorlichter die ons de basis van de werkzaamheden van het parlement uitlegde. Ondanks dat de man niet helemaal voorbereid leek op een zaaltje vol kritische PvdA’ers, was het een leuke presentatie.

Vervolgens brachten we een bezoek aan de publieke tribune en konden we een kijkje nemen in de zaal van het Europees Parlement.

Daarna kon het gesprek met ‘onze’ Europarlementariër Paul Tang beginnen. Hij vertelde een leuk en ontspannen verhaal over zijn dagelijkse bezigheden en ervaringen in Brussel en gaf heldere antwoorden op onze vragen.

Na het gesprek met Paul Tang werd de dag afgesloten in het nabijgelegen Parlementarium. In dit museum was de kans om je nog verder te verdiepen in de Europese geschiedenis, maar ook om te genieten van een kop koffie in het restaurant.

Dankzij de hoeveelheden hapjes uit de keuken van Janke Smit hoefde niemand op te terugweg te verhongeren, waardoor iedereen ’s avonds om half 10 met een voldaan gevoel weer in Enschede aankwam. Al met al was het een erg leerzame en vooral gezellige dag.

Wanneer is de volgende prijs te winnen?