29 mei 2018

Ledenbijeenkomst coalitieonderhandelingen Enschede

Afgelopen weekend is de formatiepoging voor een nieuw college tussen BBE, D66, VVD, GroenLinks en ChristenUnie gestrand. Tijdens de raadsvergadering van 28 mei heeft de gemeenteraad in meerderheid uitgesproken dat de volgende optie uit het informatieverslag moet worden onderzocht. Deze optie is het onderzoeken van een coalitie tussen BBE, D66, VVD, ChristenUnie en de PvdA. Als PvdA kunnen we deze lijn ondersteunen, al moeten we nog wel goed kijken hoe we dan die gesprekken in zullen en willen gaan. In de komende dagen moet dat proces verder worden vormgegeven.

Fractie en bestuur vinden het belangrijk om de leden te informeren over de stand van zaken en de opgaven voor de stad. Daarnaast hechten we er waarde aan om op korte termijn met de leden in gesprek om te horen wat zij belangrijk vinden voor de komende periode.

Wij organiseren een ledenbijeenkomst op zondag 3 juni van 15:15 tot 16:45 uur bij Prismare, Roomweg 167d. De inloop is vanaf 15:00 uur.