Door op 1 december 2014

Landelijk PvdA congres voorbereid

Op zondag 30 november hebben we het landelijk PvdA congres voorbereid, dat op 17 en 18 januari 2015 in Utrecht wordt gehouden. Bij deze voorbereiding schoven ook de congresafgevaardigden uit Haaksbergen en Hengelo aan.

Op de agenda van het congres staan vooral ‘visie’ stukken, zoals de Resolutie ‘De bakens verzetten & de economie terug naar de mensen’, het Politiek van waarde- rapport van de commissie ‘Einde aan de machteloze politiek’, de Resolutie ‘Politiek van waarde’, en het rapport ‘De leden zijn de baas – op weg naar directe ledendemocratie’.

De aanwezigen waren het eens met de voorgesteld lijn, dus daar hebben we geen amendementen over gemaakt en we geven ook geen steun aan (tot nu toe bekende) moties van andere afdelingen uit het land. De afdeling Enschede steunt wel twee amendementen die tekstuele verbeteringen vormen van de bestaande formulering.

Er is contact gelegd met alle congresafgevaardigden uit Twente en we hopen in de toekomst ook op het congres een Twentse geluid te kunnen laten horen.

Als u meer wilt weten over het congres: op www.pvda.nl vindt u de congresstukken.