Door op 19 maart 2015

Inzet PvdA voor de provincie blijft!

Wij hebben 18 maart een intensieve en goede campagne afgerond. De resultaten bij de Statenverkiezingen waren gezien de landelijke peilingen niet onverwacht. We krijgen waarschijnlijk 5 zetels in Provinciale Staten ten opzichte van 9 nu. Alleen het CDA (11) en VVD (6) hebben meer zetels.

Het beeld in de provincie is nogal gevarieerd. In Enschede kregen we ca. 1.000 stemmen minder dan bij de gemeenteraadsverkiezingen. Bedenk daarbij dat de opkomst in Enschede dit keer veel lager was (40%) dan het landelijk gemiddelde (51%).

Ook de opkomst in traditioneel sterke PvdA steden zoals Almelo en Rotterdam was laag. We hebben het erg goed gedaan in steden als Deventer en Zwolle. Ruim 45.000 mensen in Overijssel hebben op de PvdA gestemd.

De PvdA Overijssel houdt vast aan het programma en mandaat van de kiezers. Centrale thema’s als werk en innovatie, duurzaamheid, openbaar vervoer en cultuur worden onverkort in de onderhandelingen gebracht voor het nieuwe collegeprogramma. Als de PvdA daarvan geen deel zou uitmaken, zullen deze prioriteiten via constructieve oppositie zo goed mogelijk worden gerealiseerd, net zoals dat in de afgelopen 4 jaren succesvol is gebeurd.

De PvdA Overijssel blijft zich inzetten voor meer banen, voor krachtige steden en voor een solidaire samenleving!