Woongenot onder druk door afvaldumpingen

Door Yara Hümmels op 14 september 2018

Het afgelopen jaar bereikten ons al veel berichten over illegale afvaldumpingen, overal door de stad heen. De foto’s en verhalen van inwoners liegen er niet om, zoals het verhaal van de bewoners van een flat aan de Zunabrink. In veel gevallen gaat het om gemakzucht en geen onmacht en daarom moet er hard worden opgetreden tegen dit soort vervuiling, met handhaving en het uitdelen van boetes.

Maar alleen hard optreden lijkt niet genoeg. Het woongenot in de wijk wordt ernstig aangetast door de vervuiling en daarom is het tijd voor noeste arbeid. De PvdA Enschede organiseert daarom op 29 september een opschoonactie, waarbij we met elkaar de handen uit de mouwen te steken en zwerfvuil gaan opruimen.

Arjan Kampman, de stadsdeelwethouder Zuid, helpt ook een handje mee. Vele handen maken licht werk, dus kom ons helpen de wijk weer aangenaam te maken. Alle kleine beetjes helpen!

Wij verzamelen om 11.00 uur op de hoek bij de Zunabrink – Hekselbrink om vandaar uit de wijk in te gaan. Om 13.00 uur houdt de wethouder een koffie spreekuur bij het Winkelcentrum Zuid, bij de ingang van de Big Bazar (Wesseler-Nering 40C). Onder het genot van een kopje koffie kunt u met hem in gesprek over zaken die u bezig houden.

Melden
Naast extra opschoonacties zoals deze vraagt de PvdA inwoners illegale dumpingen in de stad of in het buitengebied te blijven melden. Zo kan er worden bijgehouden of en in welke mate de dump toeneemt en waar die het meeste voorkomt. Ook kan er daardoor beter worden opgetreden. Meldingen en klachten kunnen worden ingediend bij Twente Milieu op 0900 – 85 20 111 (5 cent per minuut) of (met foto’s en locatie) via [email protected] Een schoon milieu is een zaak van ons allemaal. Laten we daar samen aan werken!

Yara Hümmels

In mijn kindertijd deelden mijn broer en ik ons ‘thuis’ ook met andere kinderen. Iedereen was welkom: pleegkinderen, kinderen uit de buurt of klasgenootjes, het maakte niets uit. Altijd een plek aan tafel, of simpelweg de mogelijkheid om met de Donald Duck op de bank weg te dromen. Mijn ouders hebben mij vroeg bijgebracht dat

Meer over Yara Hümmels