Door op 21 februari 2014

Wethoudersprofiel vastgesteld en oproep voor kandidaten selectiecommissie

De verkiezingscampagne is inmiddels in volle gang en het is mooi om te zien hoe vrijwilligers en kandidaten daaraan een bijdrage leveren en tijdens debatten, verkiezingskramen en canvassen het geluid van de Partij van de Arbeid laten horen. Intussen moet er ook verder worden gedacht over de periode na 19 maart.

In maart 2013 hebben we in de ledenvergadering de routeplanner naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 vastgesteld. We hebben daarbij naast de keuze voor een kandidaatstellingscommissie ook de keuze gemaakt om een aparte selectiecommissie ten aanzien van de wethouders in het leven te roepen. Het profiel is een uitwerking van dat besluit.

Het afdelingsbestuur heeft het wethoudersprofiel vastgesteld en daarbij ook een opdracht voor de selectiecommissie geformuleerd. De selectiecommissie zal bestaan uit de twee leden van de nieuwe fractie, twee leden vanuit de afdeling en ondergetekende. Hierbij roep ik betrokken leden die geïnteresseerd zijn om zitting te hebben in deze selectiecommissie op zich te melden. Dat kan door contact op te nemen met afdelingsvoorzitter Saskia Voortman.

Waar ben je naar op zoek?