Door op 2 januari 2017

Teleurstelling medewerkers Fietsenstalling De Graaff over verplaatsing

Een vervelende boodschap, zo vlak voor de feestdagen voor de (vrijwillige) medewerkers van Fietsenstalling De Graaff: ze moeten verplaatsen, en daar zijn ze niet blij mee. Gebrekkige communicatie en onduidelijke redenen maken het een uiterst vervelende aangelegenheid. Reden om samen met de SP vragen aan het college te stellen.

Inmiddels haalden de medewerkers al vele handtekeningen op: ze ontvingen een krabbel van vele mensen die hun steun willen betuigen aan de gewaardeerde krachten van de fietsenstalling. Al vele jaren zijn ze het gezicht van De Graaff.

Maar blijkbaar kan en mag dat in het nieuwe jaar niet meer. De medewerkers, die bij de stalling werken met behoud van uitkering, moeten worden bijgestaan door een betaalde kracht, waardoor er medewerkers van de ene naar de andere bewaakte fietsenstalling moeten worden overgeplaatst. En dat willen ze liever niet: graag blijven ze, met elkaar, voor hun vaste klanten bij De Graaff werken. Een vreemde situatie, die ook pas op een laat moment en alleen mondeling met de medewerkers is gecommuniceerd. Meer duidelijkheid is gewenst.