PvdA-Enschede staat pal achter PS-kandidaat Ben Kokkeler

15 maart 2019

Maak kennis met de nummer 10 van onze kandidatenlijst: ! Ben was de afgelopen vier jaar al burgerlid voor onze partij. Zijn thema voor is: zeker zijn van eerlijk werk in een veilige woon- en leefomgeving.

Ben Kokkeler (1958) woont met zijn gezin in Enschede. Ben werkt sinds zijn twintigste voor de publieke zaak. Hij komt uit een rood nest. De mannen en vrouwen uit zijn familie komen uit de arbeidersbeweging van Drenthe, Brabant en Twente. Voor Ben gaan doen en denken hand in hand. Hij werkte vanaf de bovenbouw van ’t Carmel Oldenzaal in de horeca en in het onderwijs. In zijn vrije tijd keek hij samen met zijn vrienden naar de sterrenhemel. Met zijn eigen verdiende geld, hulp van zijn ouders en van de bouwers van de volkssterrenwacht Twente kon hij zijn eigen telescopen bouwen en zijn blik verruimen. Dat heeft zijn leven gevormd. Snel daarop volgden 10 jaren werken voor een nationale stichting voor technische ontwikkelingshulp, de milieu- en vredesbeweging, opleidingen politicologie in Amsterdam, en later planologie in Nijmegen en Wageningen. In de 20 jaren daarna werkte Ben voor de Universiteit Twente en de TU-Dortmund en leidde de Nederlands-Vlaamse vereniging van science centra die jongeren bewust maken van de kansen en risico’s van nieuwe technologie.

Vanaf 2006 was hij strategisch adviseur en programma-manager bij de ministeries van VWS, LNV en EZ. Sedert 2016 is hij part-time lector Digitalisering & Veiligheid bij de Hogeschool AVANS in Den Bosch; daarnaast is hij als onderzoeker vanuit de Europese Technopolis Group (kantoor Amsterdam) evaluator van de effectiviteit van overheidsprogramma’s op gebied van zorg, technologie en innovatie.
Ben is ruim 35 jaar lid van de PvdA en maakte tot september 2016 deel uit van het afdelingsbestuur van de PvdA Enschede. Hij heeft in de huidige Statenfractie Economie & Arbeidsmarkt in portefeuille, o.a. de dossiers regionale innovatie, Technology Base Twente en de samenwerking met Duitsland. Hij is aanspreekpunt voor de afdelingen Enschede en NO-Twente.

Zijn thema voor de Statenverkiezingen van 20 maart 2019 is zeker zijn van eerlijk werk in een veilige woon- en leefomgeving.

PvdA-Enschede staat pal achter PS-kandidaat Ben Kokkeler