Nieuwe Speerpunten WMO & Jeugd

Door Yara Hümmels op 18 oktober 2019

Het participatie traject om te komen tot deze nieuwe speerpunten is mooi gegaan, daarvoor krijgt het college de complimenten. De speerpunten zijn een mooie basis, maar wat de PvdA betreft niet concreet genoeg. Wat gaan we morgen anders doen dan vandaag? En wat merken de inwoners en de zorgverleners daarvan? Wat ons betreft is het na ruim 4 jaar transformatie tijd voor echte transformatie. 1 met gedurfde keuzes en concrete stappen. 1 die ervoor zorgt dat inwoners verschil merken en beter geholpen zijn met de oplossingen die wij aanreiken. Collectief en laagdrempelig als het kan en op maat als het nodig is.

Daarom hebben we de wethouders gevraagd naar concrete voorstellen, om zaken te versnellen en creatiever om te gaan met de hulpvragen die inwoners ons stellen. Wij weten inmiddels heel goed welke zaken anders kunnen, wanneer gaan we dat ook echt regelen? En zijn we dan bereid dwars door gebaande paden te gaan en hulpverleners te vertrouwen op hun deskundigheid? Dat vraagt van ons als raad dat we soms moeten durven loslaten.

Wat ons betreft zijn deze speerpunten een goed begin, maar moeten er heel snel concrete actiepunten volgen om de transformatie echt vaart en vorm te gaan geven.

Yara Hümmels

In mijn kindertijd deelden mijn broer en ik ons ‘thuis’ ook met andere kinderen. Iedereen was welkom: pleegkinderen, kinderen uit de buurt of klasgenootjes, het maakte niets uit. Altijd een plek aan tafel, of simpelweg de mogelijkheid om met de Donald Duck op de bank weg te dromen. Mijn ouders hebben mij vroeg bijgebracht dat

Meer over Yara Hümmels