28 februari 2014

In memoriam Janny Meerbeek

In de nacht van zaterdag 23 februari overleed onverwacht Janny Meerbeek. Op woensdag 26 februari hebben wij, in besloten kring, haar uitvaart bijgewoond in het crematorium Enschede. Samen met haar man Albert en haar zoon Jeroen en een aantal collega’s van Jeroen van de DCW zaten we in stilte bij de kist. Ook waren aanwezig haar vaste hulp met een vriendin en een aantal vertegenwoordigers van de PvdA Enschede, onder wie wethouder Ed Wallinga.

Haar afscheid in het crematorium bestond uit een korte toespraak door de uitvaartbegeleidster en muziek die door Albert en Jeroen voor haar was uitgekozen. Namens het bestuur en de fractie van de PvdA stond er een prachtig bloemstuk van rode rozen.

Wij kennen Janny als PvdA-mensen allemaal als ‘de Rode Rakker’, zoals ze zich zelf graag noemde, en door de manier waarop ze altijd in de aandacht wist te komen, zelfs bij Wouter Bos. Bij afdelingsbijeenkomsten was ze steevast aanwezig en ze was blij met de extra aandacht.

We zullen haar missen en wensen haar man en zoon veel sterkte toe, nu ze zonder haar verder moeten.

Tine Dondorp, lid PvdA,