In memoriam: Dolf Drijfhout

Door Ben Kokkeler op 25 april 2020

Dolf was sinds enkele jaren onze penningmeester, trouw lid van het afdelingsbestuur en was kandidaat gemeenteraadslid bij de verkiezingen van 2018. Dolf was een voorbeeld van een penningmeester met een sociaal hart. Hij keek verder dan de cijfers en budgetten en hield ook rekening met de menselijke aspecten. Dolf was betrokken, geïnteresseerd in anderen en bood een luisterend oor, plaatste zichzelf niet op de voorgrond, maar zorgde er voor dat anderen goed in hun vel zaten. Gesprekken over de stand van het land en de politiek konden uren duren.
Dit veel te vroege overlijden is een enorm verlies voor Agnes, de kinderen en kleinkind, maar ook voor de PvdA. Een sociaal democraat in hart en nieren is van ons heen gegaan.

Ben Kokkeler

Ben Kokkeler (1958, Enschede), is sedert ruim 35 jaar werkzaam voor de publieke zaak en lid van de PvdA. Hij werkte in de ontwikkelingssamenwerking, milieubeweging en organisaties voor jongeren en techniek, cultuur, het sociaal domein en hoger onderwijs (waaronder de UT en de TU-Dortmund). Sedert 2016 is hij lector Digitalisering en Veiligheid bij de Hogeschool

Meer over Ben Kokkeler

Waar ben je naar op zoek?