Gelijk loon voor gelijk werk!

Door Yara Hümmels op 26 mei 2020

Onze motie van gelijk loon voor mannen en vrouwen is aangenomen! Bekijk het filmpje voor onze bijdrage.

Vrouwen verdienen met een verschil van 19% nog steeds aanzienlijk minder in het bedrijfsleven. Bij de overheid is dat verschil 8%. Die kloof is te groot en wij roepen met onze motie dan ook op tot het meedoen aan het onderzoek ‘Gelijk Loon Check’ van Women Inc. en de ministeries van Sociale Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Zij hebben een methode ontwikkeld om beloningen te onderzoeken in grote organisaties. De realiteit rond de salarissen op de werkvloer is dat ook na het meewegen van werkervaring en functioneren een onverklaarbaar verschil blijft bestaan in de beloning.

Yara Hümmels

In mijn kindertijd deelden mijn broer en ik ons ‘thuis’ ook met andere kinderen. Iedereen was welkom: pleegkinderen, kinderen uit de buurt of klasgenootjes, het maakte niets uit. Altijd een plek aan tafel, of simpelweg de mogelijkheid om met de Donald Duck op de bank weg te dromen. Mijn ouders hebben mij vroeg bijgebracht dat

Meer over Yara Hümmels