Andries Moeliker overleden

1 november 2019

In het laatste weekend van oktober werden we opgeschrikt door het bericht dat Andries Moeliker is overleden. Het wordt gevoeld als een groot gemis. Andries heeft de PvdA Enschede heel veel jaren ondersteund.

Andries was 1986 tot en met 2002 lid van de gemeenteraad. Zijn aandachtsgebieden waren, naast financiën ook sport, jeugdzaken, cultuur en sociale zaken.
Als teamleider bij de Belastingdienst had hij veel deskundigheid op het gebied van financiën. Hij vervulde daardoor een belangrijke rol, niet alleen in de fractie, maar ook binnen de gemeenteraad. Na zijn raadslidmaatschap heeft hij tot aan zijn overlijden de financiën van de Stichting Fractieondersteuning onder zijn hoede genomen. Dit tot grote tevredenheid van de verschillende fracties. Ook de financiële afwikkeling van de verschillende verkiezingscampagnes heeft hij met volledige inzet gedaan.

Andries behoorde niet tot de vaste vergadertijgers. Hij kwam niet vaak (meer) op afdelingsvergaderingen. Maar toch liet hij zich altijd zien tijdens campagnes en kwam dan een praatje maken met de campagnevoerders. En bovendien dan ook de nodige ballonnen voor zijn kleinkinderen mee te nemen.
Wat niet veel mensen weten is dat hij heel regelmatig mensen hielp bij financiële of administratieve vragen. Ook vanuit de fractie kon voor dit ombudswerk altijd een beroep op hem worden gedaan. Hij heeft veel mensen geholpen financiële problemen te overwinnen of om zaken weer op orde te krijgen.
De laatste periode van zijn leven verliep minder gelukkig. Zijn echtgenote Ida overleed een paar jaar geleden. Zij was zijn maatje en vaste begeleider. Ook liet zijn gezondheid steeds meer te wensen over.

De fractie en het afdelingsbestuur denken met grote dankbaarheid aan zijn actieve leven terug. We zullen zijn deskundigheid missen.
Dank je wel Andries voor alles.