Verkiezingsprogramma 2018-2022 vastgesteld

18 november 2017

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van woensdag 15 november jl. is het verkiezingsprogramma voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De leden stemden in met het programma en gaven middels enkele amendementen ook nog wat voorstellen voor wijzigingen mee. Die wijzigingen zijn verwerkt. Daarmee is verkiezingsprogramma ‘Voor en met elkaar’, zoals de titel luidt, definitief.

Heldere koers

In het verkiezingsprogramma schetsen we welke kant het op moet met Enschede in de komende vier jaar. We bouwen gestaag verder op de successen die we reeds geboekt hebben en proberen het beter te doen op plekken waar dat kan en nodig is. Vier principes staan daarin centraal:

• Goed voor elkaar en voor de toekomst zorgen;
  • Een samenleving vormen waarin we op een prettige manier met elkaar samenleven en iedereen mee kan doen;
  • Stimuleren dat iedereen de kans krijgt zich te ontwikkelen;
  • Goed werk als sleutel tot een zeker bestaan, waardering, respect en tot deelname aan de samenleving.

Deze principes hebben we vertaald in standpunten op de vele beleidsterreinen. De opsomming is niet alomvattend, maar geeft een inkijkje in de koers die we de komende jaren willen varen: een koers gericht op vooruitgang voor iedereen.

Dankwoord

In de afgelopen periode hebben veel mensen aan dit verkiezingsprogramma gewerkt. We zijn een dankwoord verschuldigd aan allen die hebben meegedacht en meegewerkt aan het maken van een mooi verkiezingsprogramma voor de Partij van de Arbeid Enschede. Tevens willen we alle organisaties bedanken die in de afgelopen periode middels brieven, mails en brochures suggesties hebben gedaan voor concrete punten in ons verkiezingsprogramma.

Lees het verkiezingsprogramma

Het verkiezingsprogramma kan je hier lezen.