Afgevaardigde Verenigingsraad

Ben Kokkeler

Ben Kokkeler (1958, Enschede), is sedert ruim 35 jaar werkzaam voor de publieke zaak en lid van de PvdA. Hij werkte in de ontwikkelingssamenwerking, milieubeweging en organisaties voor jongeren en techniek, cultuur, het sociaal domein en hoger onderwijs (waaronder de UT en de TU-Dortmund).
Sedert 2016 is hij lector Digitalisering en Veiligheid bij de Hogeschool AVANS in Den Bosch en onderzoeker bij de Europese Technopolis Group kantoor Amsterdam.
Ben was van 2015-2019 in de PvdA Statenfractie woordvoerder Economie & Innovatie.

De grote veranderingen in het sociale domein, de flexibilisering van de arbeidsmarkt en de onbetaalbare woningmarkt zijn voor Ben strijdpunten. De PvdA moet staan voor sociale weerbaarheid en politieke mondigheid. Niet terug in de tijd, maar vooruit. Sociale innovaties waardoor burgers (nog) mondiger en verantwoordelijker worden voor zichzelf, de mensen en de natuur om hen heen.

De stad Enschede en de regio Twente bieden daarvoor grote kansen. Waarbij we niet langer naar ‘Den Haag’ moeten kijken, maar in toenemende mate naar ‘Brussel’ en zeker naar onze buren in Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen. In hernieuwde samenwerking met onze Oosterburen liggen grote kansen, voor hen en voor ons. Voor huidige problemen in de arbeidsmarkt, maar juist ook voor innovaties op gebied van bijvoorbeeld werk, milieu, onderwijs en cultuur. PvdA wethouders en gedeputeerden hebben daarvoor in het (recente) verleden een prima basis gelegd, waarvan we nu de vruchten plukken.

Waar ben je naar op zoek?