Door op 21 juli 2017

Laurens van der Velde lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen

Laurens van der Velde (35) is de lijsttrekker van de PvdA Enschede voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Laurens heeft vanaf 2014 als fractievoorzitter zitting in de Enschedese PvdA-fractie.

Naar het oordeel van het bestuur heeft Laurens in de afgelopen periode laten zien dat hij voldoet aan de profielschets van de lijsttrekker. In de voorgenoemde periode trad Laurens op als eerste woordvoerder namens de fractie en gaf hij blijk van een brede dossierkennis.

Nog steviger verbinden

Laurens: “In de afgelopen jaren heb ik met me veel passie ingezet voor de Partij van de Arbeid als fractievoorzitter van de gemeenteraadsfractie. Samen met fractie en afdeling hebben we hard gewerkt aan het realiseren van onze ambities. Soms met succes en soms bleek datgene waar we voor gaan simpelweg niet haalbaar. De momenten van succes hebben we met elkaar gevierd, na een tegenslag stonden we voor elkaar klaar om ons bemoedigend weer op te richten om door te knokken voor onze idealen.”

“De komende jaren staan vooral in het teken van ons als PvdA nog steviger verbinden met de stad. Samen optrekken met hen die Enschede een stukje beter, mooier en beter willen maken. Om hun dromen en doelen te realiseren en tegelijkertijd er te zijn voor hen die dat nodig hebben. Luisteren naar die behoefte en de vertalingen maken naar een succesvolle praktijk. Die missie past bij mijn kwaliteiten en daarmee ga ik graag vol ambitie ook de komende jaren aan de slag.”

Presentatie

Tijdens de ledenvergadering in september wordt Laurens formeel als lijsttrekker gepresenteerd aan de leden.