Door op 2 maart 2017

Helderheid voor Duitse foutparkeerders

Het zijn van die onaangename verrassingen na een bezoek aan een andere stad: een parkeerbon achter de voorruit. Zeker in een ander land, waar je niet weet hoe het werkt. In de Tubantia van 1 maart jl. konden we lezen dat het proces bij een bon in Enschede veel vragen oproept bij onze Duitse bezoekers. Daarom stelden we vragen aan het College.

Andere procedures

In het buitenland zijn de regeltjes en procedures net even wat anders. Net als de hoogtes van boetes overigens. Duitse gasten die hier, onbedoeld of bedoeld, te lang of verkeerd geparkeerd staan, ontvangen een dikke boete onder de ruitenwissers. Niet alleen is de prijs veel hoger dan in eigen land, ook de procedure is anders geregeld. Hoe weet je hoe je moet betalen? Bij wie kan je bezwaar maken? En nog veel meer vragen.

De uitleg op de bon in Enschede is allerminst duidelijk, zo meldt Tubantia. En ook staat er zelfs foutieve informatie. Boete-ontvangers blijven zo in onzekerheid en dat is niet prettig. Van ons mag het wel wat gastvriendelijker.

Vragen

Daarom stelden we vragen aan het College. In het Duits, om de urgentie van het goed en helder communiceren in de taal van onze buren te markeren. Graag horen we van het College hoe ze de informatievoorziening aan onze gasten gaan verbeteren.

Waar ben je naar op zoek?